Taxi Šibenik, brzo i sigurno do odredišta

Brzo i sigurno!

Posjedujemo dva putnička kombija te osobno vozilo za vip transfere, sva vozila posjeduju svu potrebnu opremu (klima, navigacija..) kako bi Vas brzo i sigurno mogli dovesti na željenu lokaciju.

Najbolje cijene

Svakodnevnim unapređivanjem i poboljšanju kako taxi usluge tako i usluge transfera,te najpovoljnijim cijenama tvrtka Taxi Šibenik postala je sinonim za kvalitetu i sigurnost klijenata.

Ostale usluge

Tvrtka Taxi Šibenik svakodnevno Vam nudi sve vrste taxi usluga, prijevoza putnika u privatne i poslovne svrhe.

Posjetite izabrane top destinacije po povoljnim cijenama.

Internet Zarada sa Affiliate Programima

Internet Zarada – Affiliate ProgramiAko je Internet zarada jedini razlog zbog čega imate svoj blog, affiliate programi su najbolji način da to ostvarite. Imati svoj Internet posao je želja mnogih iako mnogi ne uspiju u tome.

Iako su u izgled svog bloga uložili mnogo truda, glavni razlog njihovog neuspjeha je što su premalo svoje pažnje posvetili na posjetitelje tj. potencijalne kupce.

Možete imati odličan blog ali ako nemate dovoljan broj posjetioca vaša Internet zarada će biti vrlo mala (ili nikakva) a to je glavni razlog odustajanja i propadanja vašeg Internet posla.

Prilikom pisanja morate obratiti pažnju na SEO optimizaciju koja je najvažnija da bi imali besplatne posjetioce koji dolaze preko Internet tražilica a kad imate mnogo posjetioca i vaša Internet zarada će biti odlična.

Već sam pisao o Internet zaradi sa Google oglasima koje bi svi trebali koristiti jer su jedan od najlakših načina Internet zarade. Drugi najpoznatiji način za zaradu na Internetu je zarada sa affiliate programima.

Internet Zarada – Što su Affiliate Programi?

Affiliate programi su posrednici između prodavača i nas koji se registriramo u njihov affiliate program a mi smo posrednici između affiliate programa i kupaca koji do njih dolaze preko linkova na našim web stranicama i blogovima.

Affiliate program nadzire i prati sve aktivnosti, organiziraju sve uplate i pomažu nama kao posrednicima da podesimo affiliate linkove na svojim blogovima. Pored toga, affiliate mreža pomaže u regrutiranju nas posrednika. Affiliate programi nam nude detaljan pregled i analizu svakog klika na naše affiliate linkove i registrira svaku prodaju koja je obavljena putem tih posjeta koje su došle preko naših affiliate linkova.

Zbog toga je Internet zarada preko ovih programa vrlo jednostavna jer nemoramo brinuti o ničemu. Naš posao je da izaberemo proizvod koji želimo promovirat, postavimo affiliate link koji smo dobili na naše stranice i dovedemo potencijalne kupce koje će taj proizvod zanimati.

Affiliate program će se pobrinuti o naplati i isporuci tog proizvoda kupcu nakon uplate, vašoj zaradi kao posredniku koji je doveo kupca i o zaradi vlasniku tog proizvoda.

Internet Posao – Vrste Affiliate Programa
Iako postoji više načina zarade sa affiliate programima ja ću spomenuti 3 najpoznatija načina:

1.Internet Zarada po prodaji (pay-per-sale)

– na ovaj način će vam biti plaćeno za svaki proizvod koji je prodan putem vašeg linka a obično se radi o proviziji koja je najčešće između 50-75%

2. Internet Zarada po dovedenom posjetitelju (pay-per-lead)

– na ovaj način će vam biti plaćeno za svakog posjetioca koji je došao na određenu stranicu putem vašeg affiliate linka i on će morati izvršiti određenu radnju. Od posjetioca se obično traži da daje neke informacije ili ispuni anketu koju vlasnik te stranice može zadržati za sebe ili prodati nekoj drugoj kompaniji.

3. Zarada po kliku (pay-per-click)

– na ovaj način će vam biti plaćeno za svakog posjetitelja kojeg dovedete putem svog affiliate linka bez obzira dali će on nešto kupiti ili ne.

Sve što se događa od trenutka kad posjetilac na vašoj stranici klikne na vaš affiliate link do trenutka kad obavi kupnju i preuzimanje proizvoda prati affiliate program pomoću Internet Cookie (kolačića) koji sadrže identifikacijske brojeve tako da oni znaju koji je affiliate poslao kupca trgovcu.

Iako je posjetilac kliknuo na affiliate link, ne otvara se stranica affiliate programa već će posjetilac biti preusmjeren direktno na stranicu prodavača a to će biti tako brzo da se neće primijeti.

Internet zarada pomoću affiliate programa je jedan od najprofitabilnijih načina zarade i svakako se trebate registrirati na njih kako bi vaš Internet posao bio uspješan. Najpoznatiji blogeri uspješno zarađuju upravo sa affiliate programima pa ne vidim nijedan razlog zašto vi nebi pokušali i imali Internet posao iz snova 😉

Većina affiliate mreža zabranjuje uvredljiv sadržaj a neke od najpoznatijih affiliate mreža su Google Affiliate Network, Commission Junction i ClickBank.

Internet Zarada sa Micro-Niche Stranicama (4 Dio)

Internet Zarada – Micro-Niche Stranice

Da bi vaša Internet zarada bila uspješna, ovaj 4. dio je također vrlo važan. U prošlom postu sam govorio o on-page SEO optimizaciji koja je prvi korak prema uspjehu u Google tražilici a sada ću govoriti o drugom, također vrlo važnom koraku a to je off-page optimizacija.

U off-page optimizaciju spada izgradnja dolaznih linkova prema vašim stranicama i njih mora biti što više. Što više ne znači da zanemarite kvalitetu stranica sa kojih povratni linkovi dolaze jer je i to vrlo važno. Vaša Internet zarada ovisi o prometu tj. o broju posjetioca koji dolaze na vaše stranice a njihov broj će biti veći ako ste dobro rangirani u tražilicama.

Što je bolja pozicija u tražilicama to je više posjetioca na vašim stranicama a vaša Internet zarada veća. Prije izgradnje povratnih linkova morate si pripremiti sve što je potrebno.

Internet Zarada – Priprema za Off-Page SEO
Internet Zarada sa Micro-Niche StranicamaPrije početka izgradnje povratnih linkova morate si pripremiti sve podatke koji su vam potrebni. U to spadaju svi URL-ovi stranica i sve ključne riječi koje će vam služiti kao anchor tekstovi. Možete sve podatke spremiti u jednu Excel datoteku gdje spremite puno ime proizvoda, skraćena imena proizvoda (imena koja koristite kao ključne riječi), Naslove postova i njihove URL-e, i poželjno je zabilježiti gdje ste svoje povratne linkove ostavili (na kojim stranicama). Na taj način imate u stupcima sve tipove povratnih linkova a u redcima upišite datume kad ste ih izradili.

Off-Page Optimizacija – Vrste Povratnih Linkova
Ovo su vrste povratnih linkova koje ja koristim kako bih došao na prvu stranicu Google-a:
Linkovi sa Social bookmarking stranica
Article submission stranice
Komentiranje na Blogovima
Linkovi sa stranica koje imaju Visoki PR
Izgradnja Profila na stranicama sa Visokim PR (WEB 2.0 stranice, Forumi itd.)
Internet Zarada – Proces Izgradnje Linkova

5-10 dana nakon što objavite novi post na svom blogu potrebno je upisati njegov URL u Google tražilicu. Ako je vaš post indeksiran, Google će ga prikazati u rezultatima pretrage a ako nije indeksiran morate pokušati nakon nekoliko dana. Nakon što je Google indeksirao vaš post možete početi sa izgradnjom povratnih linkova. Nemojte ništa poduzimati dok Google nije indeksirao vaš post. Vaš WordPress blog je već automatski poslao obavijest svim ping servisima koje ste upisali i to je sasvim dovoljno.

Da bi Internet zarada bila što veća, morate izgrađivati svoje povratne linkove sa relevantnih stranica koje govore o istoj temi i imaju visok PR jer takve povratne linkove google cijeni.
Povratni linkovi nastali razmjenom linkova sa drugim stranicama i sa stranica koje nisu iste tematike nisu poželjni i mogu naštetiti vašem blogu.

Vaša Internet zarada može početi već prvi mjesec a nakon nekoliko mjeseci će se povećati a to je znak da ovakva zarada na Internetu itekako funkcionira. Nakon što izradite nekoliko blogova primijetit će te da neki zarađuju više a neki manje.

Može se dogoditi da jedan blog ima posjetu ali nema prodaje. Iako ima 10-20 klikova dnevno prema prodajnim stranicama nitko nije ništa kupio i vaša Internet zarada je čista „$0,00“. To se može dogoditi jer ljudi jednostavno nemaju naviku kupovati tu vrstu proizvoda putem Interneta već su se došli informirati o tom proizvodu a kupit će ga u nekoj trgovini.

U takvim slučajevima se fokusirajte na one blogove koji vam donose Internet zaradu. Ako je na nekom blogu Internet zarada mala, pokušajte promijeniti temu (izgled) bloga, dodajte više linkova prema prodajnoj stranici ili ih postavite na mjesta gdje će ih posjetioci lakše primijetiti.

Možete pokušati dovesti posjetioce i putem reklamiranja na Google AdWords ili sličnim stranicama. Najviše vremena će vam oduzeti istraživanje koju vrstu proizvoda ponuditi da bi vaša Internet zarada bila što veća. Nesmijete odustajati ako vam je zarada mala prvih nekoliko mjeseci jer imate 1-3 prodaje mjesečno. Dajte svojim stranicama više vremena i Internet zarada će se s vremenom povećati.

Kada vam vaš Internet Posao krene i zarada bude sve veća, poželjet će te izraditi još više Micro-Niche stranica kako bi vaša Internet zarada bila što veća.

Internet Zarada sa Brad Callen’s Niche Finder Alatom

Brad Callen je tvorac izvrsnog alata za pronalaženje ključnih riječi pomoću kojeg možete vrlo brzo i lako pronaći ključne riječi koje nemaju veliku konkurenciju pa će vaš micro-niche blog brže i lakše osvojiti prvo mjesto u tražilicama.

Osim što vam u tri boje pokazuje koje ključne riječi imaju jaku, srednju ili malu konkurenciju on će vam ponuditi i naziv domene za svaku ključnu riječ i kolika je dnevna i mjesečna potražnja za te ključne riječi. Pokazat će vam i kolika će Internet zarada biti na Google oglasima koje imate na svojim stranicama.

Internet Zarada sa Micro-Niche Stranicama (3 Dio)

Ovo je treči post u kategoriji Internet Zarada – Micro-Niche Stranice i u njemu ću govoriti o pisanju sadržaja. Najbolja stvar u ovoj vrsti stranica je da nemorate previše razmišljati kako pisati. Potrebno je pronaći nekoliko stranica koje su među TOP10 i pročitati što one pišu o proizvodu o kojem vi pišete i nakon toga napisati članak svojim riječima.

Kako bi Internet zarada bila što bolja nesmijete zaboraviti da ne pišete taj tekst samo da bi bio unikatan već da bi posjetilac dobio svu pomoć koja mu je potrebna kako bi kupio taj proizvod.
Potrebno je napisati sve potrebne informacije o proizvodu u jednom postu kako bi posjetilac uštedio svoje vrijeme tj. da više nemora tražiti informacije na drugom mjestu.

Zapamtite da većina ljudi skenira stranice kad traže nešto na Internetu i ne čitaju sav sadržaj dok ne dođu do dijela koji ih zanima a to je recenzija proizvoda.

Da bi se posjetioci lakše snalazili morate svoj sadržaj podijeliti u sekcije:

1. Pregled Proizvoda
2. Specifikacije
3. Dobre Osobine
4. Loše Osobine
5. Što kažu kupci o tom proizvodu
6. Cjelokupna Ocjena

Prilikom opisivanja proizvoda nemojte previše koristiti tehničke riječi i pokušajte dodati i svoje mišljenje o proizvodu.

Internet Zarada sa Micro-Niche Stranicama – Smjernice za Pisanje
Pokušajte imati najmanje 800 riječi u tekstu za svaki proizvod koji nudite
Jednostavni tekst linkovi su najbolji za dovođenje posjetioca na prodajnu stranicu proizvoda – hyperlink sa imenom proizvoda i nemojte se ustručavati, recite posjetiocima da kliknu na njih kako bi došli na prodajnu stranicu
Stavite Hyperlink na slike proizvoda
Tehničke stvari

Internet Zarada Micro NicheZa Internet zaradu sa ovom vrstom stranica je najbolje koristiti WordPress blog jer je vrlo jednostavan za instalirati, podesiti, promijeniti temu bloga i ima mnogo dodataka (plugin-a) koji će vam pojednostaviti mnoge radnje. Najbolje je da za početak koristite besplatne teme koje imaju 2 stupca, jedan za tekst i jedan za sidebar gdje možete staviti kategorije, ime postova, video, reklamu i dr.

Nakon što vam vaša Internet zarada krene i počnete zarađivati, možete koristiti i Premium teme kao npr. Affiliate teme, WordPress Review teme i sl.

Internet Zarada sa WordPress – Dodaci Koje ja Koristim i Preporučam

All in One SEO
Sexy Bookmarks
Easy Privacy Policy
Featured Content Gallery
Akismet
Google Sitemap Generator

On-Page Optimizacija

Opet dolazimo na ovu već dosadnu temu ali moramo jer je SEO optimizacija vrlo važna ako želimo da nam Internet zarada bude uspješna. Neke ključne riječi nemaju veliku konkurenciju i vaš blog će doći na vrh samo zato jer imate dobro optimiziran tekst koji ste napisali.

Evo što morate imati da bi on-page optimizacija bila uspješna:

Gustoća ključnih riječi u tekstu mora biti između 2-4%
Morate koristiti različite fraze ključnih riječi. Već sam govorio o tome i naveo primjer za usisivač pa ću sada opet ponoviti kako bi imali bolju viziju: Ako ste u naslov upisali „Hoover XYZ123“ i to vam je glavna ključna riječ, morate u tekstu imati i ključne riječi (fraze) kao što su “Hoover XYZ123 price”, “Hoover XYZ123 specifications”, “Hoover XYZ123 features” i sl. (primjeri su na Engleskom jer pretpostavljam da će i vaš blog biti na tom jeziku)
Morate koristiti te ključne riječi i fraze u h1, h2 i h3 tagovima kao naslov i podnaslovi.
Obavezno upotrijebite ključne riječi u prvoj i zadnjoj rečenici teksta koji pišete.
Morate imati jedan izlazni link prema relevantnoj stranici koja govori o tom proizvodu. Ja osobno volim staviti link prema Wikipediji i taj link nemora biti rel=”nofollow” kao svi ostali linkovi prema eBay, Amazon i ostalim prodajnim stranicama.
Sve slike koje stavite na svoje stranice moraju imati ključne riječi u „Alt“ tagu a poželjno je da i naziv slike ima ključne riječi.

Nikako nemojte zaboraviti upisati naslov, kratak opis i ključne riječi u „All in one SEO“.
Za naslov upišite naslov posta, kao kratak sadržaj upišite nešto što će privući posjetitelje i nemojte zaboraviti ključne riječi u tom tekstu a u polje ključne riječi upišite sve ključne riječi i fraze koje ste upotrebljavali u postu.

Morate imati linkove sa anchor tekstom prema vašoj početnoj stranici i prema ostalim stranicama na vašem blogu gdje se spominju iste ključne riječi.

To su najvažnije stvari na koje morate paziti kod on-page optimizacije. Nije ništa komplicirano a može vam itekako pomoći u vašoj Internet zaradi.

Još vam samo mogu reći da tražilice vole blogove koji redovito nadopunjuju svoj sadržaj pa pokušajte napisati bar 2 posta tjedno i Google će vas obožavati a Internet zarada će biti mnogo veća.

Internet Posao sa Micro-Niche Stranicama (2 Dio)

Internet Posao – Izbor Kompanije
Internet Zarada sa Micro Niche BlogomPri izboru proizvoda za vaš Internet posao nećete potrošiti mnogo vremena. Potrebno je odabrati minimalno 8 proizvoda po jednoj domeni a za to će vam trebati otprilike 1 sat.

Bilo bi poželjno da si izradite jednu tablicu gdje možete upisivati naslov proizvoda, affiliate link, ključne riječi i URL proizvoda. Sada se možda pitate gdje da pronađete te proizvode. Možete ih potražiti na nekoliko mjesta a ja ću spomenuti 3 najpoznatije kompanije na kojima možete naći sve što trebate za vaš Internet posao.

Amazon: Amazon je odličan jer većina ljudi koja dođe na njihove stranice osim što kupe proizvod koji ste vi nudili, kupe još nekoliko a vi zaradite proviziju od svakog proizvoda pa se tako vaša Internet zarada poveća. Nažalost Amazon ima i negativnih stvari za vaš Internet posao, cookie se pamti samo 24 sata. Što to znači? To znači da nakon 24 sata taj isti posjetilac može doći na Amazon i kupiti neki proizvod ali vi više nećete dobiti nikakvu proviziju.
eBay: Ponuditi proizvode sa eBay je dobro iz 2 razloga: prvi je što njihovo praćenje cookie traje 7 dana, a drugi razlog je što će te dobiti jednokratnu nagradu ako dovedete posjetioca koji će se prvi puta registrirati na eBay.
CommissionJunction: CJ je odličan jer je na njemu bolji postotak zarade nego na Amazon i eBay. Negativna stvar je što vam treba mnogo više vremena kako bi pronašli dobru kompaniju i dobre proizvode za ponuditi.

Sad znate gdje trebate tražiti proizvode, znate da ih je potrebno 8-10 na jednom WP blogu i znate da svi ti proizvodi moraju pripadati istoj kategoriji.

Internet Posao – Izbor Proizvoda

Za vaš Internet posao je najbolje tražiti proizvode na Amazon. To vam savjetujem zato jer na Amazon-u možete vidjeti što su sami kupci rekli o nekom proizvodu.

Što trebate gledati kod izbora proizvoda:

da ima dobar rejting (min. 4 zvjezdice)
da je mnogo kupaca pohvalilo taj proizvod
da ga je teško naći osim putem Internetada
da nije nešto od elektronike jer novi modeli nastaju tolikom brzinom da kad vaš blog dođe među TOP10, taj elektronički proizvod će zastarjeti
Na Amazon-u imaju vrlo dobar izbor sortiran po cijeni, rejtingu kupaca, najprodavaniji itd.

Da bi vaš Internet posao bio što bolji potrebno je izabrati proizvode koji su skuplji od $100 iako možete ponuditi i jeftinije ako se jako dobro prodaju. To vam govorim zato jer je na Amazon-u provizija koju će te dobiti samo 4% od cijene osim ako ne prodate više od 35 proizvoda mjesečno, tada će vaša provizija narasti na 6,5%.

Obratite pozornost na ime proizvoda jer neki proizvodi imaju zaista dugačko ime. Za primjer ću uzeti jedan usisivač: „Hoover WindTunnel T-Series Rewind Upright Vacuum, Bagless, UH70120“. Ako proizvod ima dugačko ime kao na ovom primjeru na vama je da odlučite što želite koristiti kao svoj naslov prilikom pisanja svog opisa. Možete napisati puno ime ili ga skratiti kao npr. „Hoover UH70120“ i u vašem sadržaju koji pišete možete koristiti fraze kao što su “Hoover UH70120 cijena”, “Hoover UH70120 opis” itd.

To vam govorim zato jer će posjetioc koji traži taj proizvod putem tražilice u više slučajeva upisati „Hoover UH70120“ umjesto njegovog punog imena „Hoover WindTunnel T-Series Rewind Upright Vacuum, Bagless, UH70120“.

Na kraju ću vam još reći da ne koristite Google Keyword Tools (ili neki drugi) kako bi pronašli koliko je neki proizvod tražen jer je broj pretrage za neki proizvod premalen i takvi alati vam neće ništa pokazati. Obratite pažnju koliko je taj proizvod popularan i koliko je tražen na Amazon-u jer ako se tamo dobro prodaje, taj proizvod je odličan i za vaš Internet posao.

Internet Zarada sa Micro-Niche Stranicama – Uvod

Internet zarada sa micro-niche stranicama je dobar početak za sve koji žele imati svoj Internet posao. Prije no što počnem objašnjavati ovu metodu Internet zarade želim vam naglasiti da je potrebno imati minimalno 5 stranica ove vrste kako bi počeli ozbiljnije zarađivati.

Nemojte očekivati da vam Internet zarada bude odlična sa samo 2 niche stranice ali budite sigurni da vam je Internet zarada osigurana ako znate što trebate raditi i ako se ozbiljno posvetite ovoj metodi. Ova metoda nije nova i vi netrebate imati neko posebno znanje o zaradi na Internetu.

Nemojte na početku trošiti previše vremena i nekoliko puta na dan provjeravati koliko ste zaradili jer vam to neće donijeti nikakve rezultate. Iskoristite svoje vrijeme i izrađujte što više stranica jer će vam one donijeti Internet zaradu.

Micro-Niche Internet Zarada – Strategija

Strategija se sastoji od izrade malih stranica koje je potrebno optimizirati za određene ključne riječi koje se nalaze u nazivu proizvoda koji opisujete. Tekst za opisivanje tih proizvoda možete vrlo jednostavno naći na Google-u. Pronađete nekoliko stranica koje govore o tim proizvodima, pročitate ih i opišete svojim riječima.

Najvažnije je da vam posjetioci dolaze besplatno putem tražilica ali možete dovesti posjetioce i sa drugih mjesta kao što su forumi, blogovi, YouTube i dr. U ovoj vrsti Internet zarade je odlično što posjetioci traže određen proizvod po njegovom nazivu i njihove kreditne kartice se nalaze u njihovim rukama.

Sada možda mislite da je potražnja za ove ključne riječi mala i ja ću vam odmah reći da ste u pravu. Potražnja je mala i ako idete na Google Keyword tool provjeravati, moguće je da neće pokazati ništa ali nemojte brinuti zbog toga jer ću vam pokazati kako možete znati kupuju li ljudi te proizvode ili ne.

Koju Vrstu Proizvoda Ponuditi za najbolju Internet Zaradu

Na ovakvim stranicama se nude proizvodi koji se svakodnevno kupuju. Možete ponuditi digitalne proizvode (e-knjige) ako ste sigurni da će prodaja biti dobra ali uglavnom je potrebno ponuditi proizvode koji su opipljivi (materijalni) poput cipela, torbica, kablovi za kamere ili mobitele, nešto za kućne ljubimce i sl.

Koju Vrstu Web Stranica Izrađivati

Za micro-niche stranice je najbolji WordPress blog koji je instaliran na vašem hostingu i na njemu je potrebno opisati 8-10 proizvoda. Obratite pažnju da kvalitetno opisujete proizvode i da sadržaj sadrži 3-5% ključnih riječi radi on-page SEO optimizacije. Nemojte na jednom blogu nuditi proizvode koji su različiti jer na taj način će biti premalo sadržaja za određenu ključnu riječ koja je glavna i nalazi se u domeni bloga. Ako pokušate nuditi više različitih proizvoda teže će vas tražilice staviti u vrh pretrage.

Morate obratiti pažnju i na vizualni doživljaj posjetioca što ovisi o izboru teme bloga ali o tome ću govoriti u drugom postu.

Internet Zarada Ovisi o Posjeti

Kao što sam već rekao, većina posjetioca mora dolaziti sa tražilica kako bi vam Internet zarada bila što veća. Zato morate paziti na omjer ključnih riječi prilikom pisanja sadržaja i morate ih pravilno rasporediti po cijelom tekstu.

On-page optimizacija je vrlo važna kako bi vas tražilice što brže postavile na vrh pretrage. Off-page optimizacija se sastoji od povratnih linkova koji upućuju na vaš blog i trebaju biti sa relevantnih stranica ali ako vam on-page optimizacija nije dobra, sve pada u vodu.

Internet zarada sa vašim prvim blogom će početi tek za 2-3 mjeseca (možda i manje) i možda će biti oko $50 mj. ali nakon što izradite više blogova zbroj će biti mnogo veći i vaš Internet posao će se isplatiti. Izrada jednog bloga će trajati 3-5 dana i nakon toga se trebate posvetiti povratnim linkovima što nikad ne prestaje. Što je blog stariji i ima više povratnih linkova, tražilice će ga više cijeniti i vaša Internet zarada će biti sve veća.

On-Page SEO Optimizacija

Optimizaciju web stranice ili bloga dijelimo na dvije kategorije. Prva kategorija je On-Page Optimizacija a druga je Off-Page Optimizacija. On-Page optimizacija obuhvaća sve što je u vezi vaše web stranice ili bloga i na te stvari morate paziti odmah na početku kod same izrade stranica.

Savjeti za dobru On-Page SEO Optimizaciju

SEOVeć sam pisao u Izboru Domene da je vrlo važno imati ključne riječi u nazivu domene ali ne samo da bi ju posjetioci lakše pamtili već i da bi tražilice znale o čemu se govori na vašoj web stranici ili blogu. Ključna riječ u nazivu domene može dosta doprinijeti poziciji na tražilicama a dobro je imati i lokaliziranu ekstenziju ukoliko želimo da se prikazuje na lokalnim pretraživanjima (posebno za firme). Tražilice više poštuju starije domene iz razloga što puno novih stranica ubrzo nestane s Interneta ili im se sadržaj ne nadopunjuje.

Druga vrlo važna stvar za On-Page optimizaciju je da naslov koji je utagu također sadrži ključne riječi. Ključna riječ koja se nalazi u tom naslovu mora jasno opisivati sadržaj same stranice jer ako pokušate prevariti tražilice tako da u naslov stavljate ključne riječi a u sadržaju govorite o nečem sasvim drugom, tražilice će smatrati da podmećete ključne riječi koje vam ne pripadaju kako bi stekli popularnost i zbog toga vas mogu degradirati. Želim naglasiti da vam naslov nesmije biti previše dugačak i da u naslovu ne koristite ključne riječi više od dva puta.

Imajte meta opise tj.tag u kojem je potrebno ukratko opisati sadržaj na toj stranici kako bi iz njih vaši posjetitelji mogli vidjeti kratki uvod onoga što ih čeka ako kliknu na link koji se pojavio u rezultatima pretrage. Naravno pobrinite se da vam sadrže i ključne riječi radi tražilica ali nemojte pretjerivati. Taj opis uglavnom koristi tražilicama kako bi prezentirali vašu stranicu. Zbog toga se taj opis često nalazi ispod vaše domene kod pretraživanja. Tražilice mogu postaviti i neki drugi opis uzet sa vaše stranice ukoliko to njihovi algoritmi zahtijevaju.

Osim glavnog naslova utagu vrlo su važni i podnaslovi koji se nalaze u h1, h2, h3… h6 tagovima.
h1 tag se mora nalaziti na vrhu svake stranice i jasno opisivati sadržaj. Naslov unutar h1 taga bi trebao biti različit na svim stranicama. Koristi se samo jednom a ostale (h2,h3, itd) možete imati više puta na jednoj stranici. Pripazite da se u

tagu nalazi ključna riječ koja se nalazi i u sadržaju.

Kod On-Page optimizacije je potrebno paziti i na slike. Tražilica nemože vidjeti što se nalazi na slikama ali im vi to možete reći u title i alt tagovima pa ih obavezno koristite. U title i alt tagovima također koristite ključne riječi koje jasno opisuju te slike a nazivi slika trebaju imati neki smisao pa nemojte stavljati nazive kao što su slika1, slika2 ili image1, image2 i sl. Nastojite u naziv slike napisati ključne riječi kao npr. “onpage-optimizacija.jpg”.

URL-ovi na Vašoj stranici trebaju biti čitki, što kraći i sadržavati ključne riječi. U sadržaju koristite smislene i dobre “Anchor” tekstove za linkove. Nemojte koristiti “Klikni Ovdje” kao anchor tekst, već ključnu riječ koju koristi stranica prema kojoj ste postavili link. Izbjegavajte previše izlaznih linkova prema vanjskim web stranicama i ako ih već morate imati neka imaju vrijednost ”nofollow”.

Za SEO Optimizaciju je najbitniji sadržaj. Sadržaj mora biti originalan jer tražilice ne vole duple stranice. Treba biti bogat, zanimljiv i koristan posjetiocima i obavezno sadržavati ključne riječi. Omjer ključnih riječi u sadržaju bi trebao biti 2-4% jer ipak nemojte pretjerivati kako taj sadržaj nebi bio SPAM za tražilice. Sve mora izgledati prirodno i čitljivo posjetiteljima jer kvalitetan sadržaj je jedini razlog zbog kojeg će se posjetitelji vraćati. Možete se služiti i ili tagom kako bi naglasili koju ključnu riječ, ali ni u tome nemojte pretjerivati.

Off-Page SEO Optimizacija

U Off page optimizaciju ulaze stvari koje radimo izvan naše web stranice da bi bolje rangirala kod pretraživača. Nažalost ti isti pretraživači stalno mijenjaju svoje algoritme i ono što je bilo dobro za off-page optimizaciju prije godinu dana danas ne vrijedi a ono što tražilice danas gledaju neće vrijediti za nekoliko mjeseci. Uglavnom u off-page optimizaciju spada izgradnja povratnih linkova prema našim web stranicama ili blogovima.

Tražilice smatraju da ako druge domene sa sadržajem koji je povezan sa sadržajem vaše stranice postave na svojoj stranici link na vašu stranicu vama raste popularnost i pozicija na tražilicama. Dakle gleda se sadržaj te stranice sa koje dolazi povratni link. Ako link dolazi sa stranice koja ima neki drugi sadržaj (temu) takav povratni link se ne cijeni mnogo.

Ako svoje linkove dijelite sa stranicama u koje Google nema povjerenja, kao što su spamerske stranice, porno stranice, stranice sa ilegalnim sadržajem i sl. onda gubite na povjerenju te vas mogu izbaciti sa pretraživanja.

Da bi nam Off-page optimizacija bila što uspješnija i naša stranica što prije stigla među top 10 moramo se brinuti o brzini izgradnje povratnih linkova (Link Velocity). Web stranice sa brzom izgradnjom povratnih linkova će biti na boljoj poziciji od stranica sa sporom izgradnjom povratnih linkova. Za primjer, ako vaša web stranica ima više novih povratnih linkova mjesećno od vaše konkurencije vas će staviti na bolju poziciju prilikom pretrage.

Svi ti povratni linkovi sa drugih stranica moraju imati “Anchor Tekst” u kojem se nalaze naše ključne riječi. Kad izrađujemo povratne linkove potrebno je izraditi anchor tekstove od 30% raznolikih i 70% glavnih ključnih riječi.

70% će reči Google-u za koje točne ključne riječi želimo bolju poziciju a 30% će mu reči za koje ostale raznolike ključne riječi želimo rangirati. Na ovaj način Google misli da su ovih 30% ključnih riječi usko povezane sa vašim sadržajem. Koristite one ključne riječi za koje mislite da će pomoći da bolje opisuju vaš sadržaj.

Off-Page Optimizacija – Vrste Povratnih Linkova
Vrlo je važno da povratni linkovi imaju “Anchor Text” odnosno ključnu riječ ili frazu u linku koji vodi na vašu stranicu. Kada molite da vam netko postavi link na svoju stranicu pazite da taj link sadrži ključne riječi koje su vama bitne i koje jasno opisuju sadržaj na stranici kojoj link pripada.

Vrste Povratnih Linkova:

Povratni linkovi sa foruma – sa foruma možete dobiti mnogo besplatnih povratnih linkova ali i posjetioca koji će kliknuti na njih. Dovoljno je da na tom forumu budete aktivni i da steknete autoritet pomažući drugim članovima.
Povratni Linkovi sa .edu i .gov stranica – sa ovih stranica je jako teško dobiti povratni link ali ih Google jako cijeni. Pokušajte dobiti što više linkova sa stranica ove vrste.
Povratni linkovi sa Blogova – Sa nekog bloga možete dobiti povratni link ako komentirate na njemu, ako napišete post kao gost i u tom postu izradite anchor tekst sa linkom prema vašoj stranici ili razmjenite link sa tim blogom.
Social Bookmarking – Ako vaša web stranica uđe u mnoge social bookmarks stranice, Google će misliti da su dobile na važnosti. Trebate minimalno 100 social bookmarks stranica i na svakoj vaša web stranica treba biti označena nekoliko puta od različitih korisnika. Uvijek prijavljujte stranicu sa dobrim i korisnim kratkim sadržajem. Kratak sadržaj vaše stranice će Google-u pomoći shvatiti vašu stranicu.
Article Direktoriji – Svi ste vjerojatno čuli za ovo pa nečemo previše govoriti o ovoj vrsti povratnih linkova. Ima mnogo article direktorija gdje možete pisati o svojoj web stranici ili proizvodu i mnogo alata s kojim se možete poslužiti. Dovoljno je napisati tekst od 400-500 riječi sa gustočom ključnih riječi od 2% – 4%, nešto o sebi i naravno ostaviti link sa anchor tekstom prema vašoj stranici.
RSS Direktoriji – Kada se vaša stranica pojavi u mnogo RSS direktorija Google misli da je važna, kao i kod Bookmark direktorija. U RSS direktorije nečemo podnijeti samo „feed“ naše stranice već i „feed“ servisa treće strane. Zašto kreirati toliko RSS Feed-ova? Zato da možete mnoge različite RSS Feed-ove podnijeti u različite RSS direktorije s različitih računa (accounta). To će također pokazati Google-u da su mnogi posjetioci zainteresirani za vaš sadržaj. To će otvoriti više puteva za spajdere koji će posjetiti vašu stranicu. Više njihovih posjeta znači bolji PR u Google-u.
Web 2.0 Stranice – Web 2.0 Stranice su stranice koje vam daju da besplatno izradite svoj sadržaj na njihovom servisu. Povratni linkovi sa ovih stranica su vrlo cijenjeni kod Google-a pa ih koristite za SEO Optimizaciju.

SEO Optimizacija i dupli sadržaj

Ako ste čitali o SEO optimizaciji vjerojatno ste već čitali o Google Panda, Penguin ažuriranjima te ste čuli da je Google penalizirao stranice sa duplim sadržajem.

SEO Optimizacija – Što je dupli sadržaj?

SEO Optimizacija – Dupli SadržajDupli sadržaj je sadržaj koji se pojavljuje u tekstu, domenama i u URL-u a sličan je sadržaju na drugim web stranicama. Dupli sadržaj može biti veliki problem zato što sadržaj na vašoj stranici može biti blokiran i tražilice mogu spustiti rank vaše web stranice.

Tražilica kao npr. Google ima svoje „spidere“ koji posjećuju naše web stranice, blogove i dr. pregledavaju sadržaj i rangiraju ih u skladu s tim. Ako na svojim stranicama imate duplog sadržaj najbolje je sto brže maknuti duplikat ili će vaša stranica biti penalizirana.

Postoji više načina kako da to učinite a najbolji je način da izbrišete sav dupli sadržaj i nakon toga optimizirate onaj koji je preostao na vašim stranicama. Dobro pregledajte sve tekstove i pobrinite se da kad sljedeći puta spideri posjete vaše stranice kako bi ih indeksirali ne pronađu iste tekstove.

Vrste Duplog Sadržaja:

Prva vrsta je kad je sadržaj sličan a druga vrsta je potpuno isti sadržaj. Sličan sadržaj je kad se sadržaj pojavljuje na dvije različite stranice ali su napisane različitim riječima i različita je struktura a potpuno isti sadržaj objašnjava sve tj. na dvije različite stranice se pojavljuje potpuno isti sadržaj (kopija) i takvih stranica se može pronaći na Internetu jako mnogo.

Prilikom pisanja teksta na svojim stranicama morate paziti da taj tekst bude unikatan i da vas Google ili netko drugi nemože optužiti da ste taj tekst kopirali sa druge stranice. Ako te tekstove nemožete napisati sami, možete dozvoliti nekom prijatelju da vam tekstove piše kao „gost vašeg bloga“ ili možete nekome platiti da to radi umjesto vas.

Stalno govorim kako je WordPress blog idealan za sve bez obzira dali ste potpuni početnik ili ne i bez obzira o kojoj temi pišete. Razlog zbog kojeg to stalno govorim su dodaci (plugins) koji vam mogu pomoći u svemu pa tako i u SEO optimizaciji i duplom sadržaju. Dodatak za dupli sadržaj (duplicate content) možete jednostavno instalirati i on će riješiti vaše probleme oko duplog sadržaja.

SEO Optimizacija i Puknuti Linkovi

Da bi SEO optimizacija bila savršena, osim duplog sadržaja morate paziti i na sve linkove koji se nalaze na vašim stranicama. Nesmijete imati tzv. „puknutih linkova“. Puknuti linkovi su linkovi koji ne vode nigdje tj. vode prema stranicama koje ne postoje jer su izbrisane. Ako ste imali duplog sadržaja i taj sadržaj ste izbrisali, morate izbrisati i sve linkove koji su vodili prema njima ili prema domenama kojih više nema jer su ugašene. Ako imate takvih linkova, to može naštetiti ugledu vaših stranica u očima Google-a a to može naštetiti prilikom rangiranja.

Zapamtite da je u vremenima koja dolaze najvažniji tekst koji imate na stranicama. Taj tekst mora biti unikatan i relevantan ključnim riječima za koje se natječete. Morate paziti na on-page optimizaciju prilikom pisanja teksta i nakon što ste ga napisali morate se pobrinuti o povratnim linkovima tj. off-page optimizaciji.

Svaka vaša stranica ili post mora imati dobro odrađenu SEO optimizaciju ako želite biti na vrhu tražilica prilikom pretrage.

Najbolja Pomoć za Dupli Sadržaj

Ako nemožete sami napisati unikatni sadržaj na svojim stranicama ili blogu moja preporuka je „Spin Rewriter“. Uz njegovu pomoć možete kopirati tekst sa drugih stranica i Spin Rewriter će ih pretvoriti u potpuno unikatni tekst koji možete staviti na svoje web stranice i blogove. Nećete imati problema sa Googleovim paucima (spiders) jer će vaš sadržaj biti jedinstven a to garantira Spin Rewriter koji je na tržištu već 20 godina i najbolji je koji se može naći na Internetu.

SEO Optimizacija Pomoću Pinterest-a

SEO optimizacija sa PinterestKao off-page SEO optimizacija se smatraju razni povratni linkovi sa Facebook-a, Twitter-a i Google plusa te na taj način dovode zainteresirane posjetioce ali mnogi nisu čuli za povratne linkove sa Pinterest.Com. Pinterest je jedna social media stranica osnovana 2011 godine a pomoću nje možete dijeliti slike i video sa bilo koje stranice na Internetu. Pinterest je doživio nagli skok u 2012 god. i postao odličan naćin za dovođenje posjetioca na vaše stranice.

Kako Pinterest Radi

Kao korisnik možete kreirati razne kategorije koje vas interesiraju i nakon toga ”pin” slike u njih. Ako volite kučne ljubimce, jednostavno izradite kategoriju ”Kučni Ljubimci” i nakon toga, kad negdje na webu naletite na slike ili video kučnih ljubimaca koji vam se sviđaju – desni klik mišem na sliku ili video i kliknete ”Pin Image”. Nakon toga vam se otvara novi mali prozor gdje odaberete kategoriju i zatim kliknete na ”Pin It”.

Naravno da bi to mogli morate instalirati ”PinImage” dodatak u vaš Firefox preglednik.

Kako Instalirati ”PinImage” Dodatak

U vašem Firefox pregledniku kliknite lijevo gore na „Firefox“ i zatim na „Dodaci“.

U polju za pretraživanje upišite „pinterest“ i kliknite na traženje. Odaberite dodatak „PinImage“ i instalirajte ga a nakon toga je potrebno ponovno pokrenuti preglednik.

Vaš PinImage je instaliran i možete krenuti sa dijeljenjem slika i videa koji vam se sviđaju.

Ljudi kojima se sviđaju slike koje ste vi pin-ali mogu kliknuti na „re-pin“ i na taj način staviti slike u svoje kategorije te se na taj način te slike mogu raširiti na stotine ili tisuće mjesta.

Zašto je to važno i što nam te slike donose?

Kako nam Pinterest Generira Promet

Dva su načina kako nam Pinterest može povećati broj posjetioca na našim stranicama.

U vašem profilu možete upisati URL svoje domene

Svaka slika ili video sa vaših stranica koju ste vi ili neki posjetilac pin-ali, ima link prema stranici na kojoj se nalazi
Dakle svaka slika ili video na vašim stranicama koju je netko pinao na Pinterest ima povratni link prema toj stranici i na taj način možete dovesti posjetioce na svoje stranice samo zahvaljujući slikama i videu. Zar nije i to jedna vrsta SEO optimizacije?

Želim napomenuti da ne pinate samo slike sa svojih stranica već i slike drugih jer je Pinterest social medija stranica gdje korisnici dijele slike i videa te na taj način dijele svoje zajedničke interese.

Čak i ako niste zainteresirani za ovaj način SEO optimizacije i dovođenja posjetioca na svoje stranice, pobrinite se da uvijek imate slike i poneki video na njima jer će posjetioci sami širiti vaše slike ili videa putem Pinterest-a te vam na taj način dovoditi ostale posjetioce htjeli vi to ili ne